Reisorganisatie Thomas Cook biedt al zijn Vrij Uit en Neckermann reizigers een veiligheidsproduct om zijn/haar eigendommen (koffers, tassen, sleutels, laptops, telefoons, tablets, paspoorten etc.) te beschermen, en indien verloren, snel weer terug te krijgen. Toon Kessen, Ancillary Manager van Thomas Cook Nederland geeft aan: “Thomas Cook staat voor een zorgeloze vakantie. Ook wanneer onze gasten waardevolle spullen tijdens hun vakantie kwijtraken, wat een ieder kan gebeuren, willen wij zoveel mogelijk deze zorgen wegnemen. De HomingPIN producten passen daar perfect bij.”
Wat is Homing Pin ?
HomingPIN is ’s werelds eerste verloren eigendommen retour systeem en bieden labels voor tassen en sleutels, en stickers voor mobiele telefoons, tablets, paspoorten, camera’s enz. Elk heeft een unieke code die is gekoppeld aan contactgegevens van de eigenaar op de database, wanneer verloren voorwerpen worden gerapporteerd via de website verbinden we de eigenaar om de vinder vrijwel direct. We zijn geïntegreerd in 2200 luchthavens ‘verloren bagage tracing systemen, genaamd’ WorldTracer “en” Net Tracer ” in de USA. Dit vermindert de meldings -tijd van het vinden van maximaal 6 dagen of meer, tot minder dan 5 seconden. We hebben afspraken met pakket vervoerders wereldwijd om gevonden eigendommen terug te bezorgen bij de eigenaar. We vertalen automatisch vertalen van en naar meer dan 60 verschillende talen, zodat de vinder en de eigenaar met elkaar kunnen communiceren.
Hoe het werkt: een eenvoudig systeem
HomingPIN maakt gebruik van een eenvoudige methode om gebruikers te koppelen aan hun bezittingen.
Een passagier kan een bagage-label aan een koffer/tas bevestigen of een sticker op een item bevestigen om deze te beschermen,allen met een unieke code. De gedrukte code wordt door de reiziger online geactiveerd, waarbij ze worden gekoppeld aan persoonlijke gegevens van gebruikers, zoals een telefoonnummer of e-mailadres. Wie een verloren voorwerp heeft gevonden voert op de website HomingPIN’s de unieke code in, HomingPin stuurt direct een bericht naar de eigenaar, om deze te informeren dat hun eigendommen zijn gevonden.
HomingPIN geeft aan dat er geen persoonlijke informatie over de eigenaar zal worden bekendgemaakt
“Het is een eenvoudige manier voor mensen contact te laten met de eigenaar indien een eigendom verloren of vergeten is. Het gebeurt ons allemaal, en het is een goed gevoeld om te weten weten dat , indien dit gebeurt, het snel terug bezorgd kan worden, zegt Brian Stapleton, HomingPIN directeur verantwoordelijk voor luchtvaartmaatschappijen en luchthavens . “Het hebben van de HomingPIN bescherming betekent dat de vinder snel en eenvoudig de eigenaar kan waarschuwen via de website. en de eigenaar kan ook regelen dat het item wordt geretourneerd door een koerier via de HomingPIN site.”
HomingPIN biedt geen enkele garantie in deze zin, maar de statistieken zijn vrij optimistisch: cijfers van OpinionWay en Lost Property bureau blijkt dat 84% van de verloren voorwerpen is gevonden wordt door particulieren en 93% van de vinders “zou ze graag terug willen bezorgen.” Stapleton denkt dat een koffer of ander eigendom met een HomingPIN hun label of sticker de vinder een stimulans geeft om het terug te geven: “Het is een heel gemakkelijke manier om de eigenaar te waarschuwen en de label /stickers geven duidelijke instructies over hoe dit te doen”, zegt hij.
Gadget bescherming:
De HomingPIN’s stickers hebben het voordeel van de bescherming van de identiteit van de gebruiker en persoonlijke informatie. Interessant is ook dat met behulp van de gecodeerde sticker de vinder een mobiele telefoon terug kan bezorgen zonder dat deze toegang nodig heeft heeft tot de persoonlijke gegevens van de eigenaar. Dit biedt een verhoogde bescherming tegen diefstal van identiteit en ook een betere kans om het apparaat terug om ze te hebben, zelfs als de batterij op is. Op dit moment wordt , wereldwijd ‘slechts 25% van de telefoons teruggegeven aan de eigenaar.