Met de komst van Frederik Pénot, vanaf 3 september in de nieuwe functie van Vice President Corporate Marketing, is het top management van Costa Cruises verder uitgebreid.
Frederik Pénot, 44 jaar, komt van Disneyland Paris waar hij als laatste de functie van Vice President Sales & Marketing voor de Franse markt bekleedde. In de nieuwe positie bij Costa Cruises is hij verantwoordelijk voor de coördinatie van alle marketing activiteiten op het gebied van ontwikkeling en positionering, communicatie, onderzoek en productontwikkeling. Pénot rapporteert aan Norbert Stiekema, Executive Vice President Sales & Marketing.
‘Ik ben ervan overtuigd dat, dankzij Frederiks focus op de gast, zijn kennis en internationale ervaring op de belangrijkste markten voor Costa, we onze leidende positie verder verstevigen en competitief blijven binnen de huidige en snel veranderende marktomstandigheden’, aldus Norbert Stiekema.
Met de komst van Frederik Pénot is de top van de Italiaanse rederij verder geïnternationaliseerd. Op 1 juli jl. volgde Michael Thamm Pier Luigi Foschi op als CEO van Costa Crociere S.p.A. Foschi bereikte de pensioengerechtigde leeftijd maar blijft aan als chairman. De uit Duitsland afkomstige Thamm was president van AIDA Cruises, een van de merken van de groep. President van Costa Cruises is, sinds 2004, Gianni Onorato.