De focus van transavia.com ligt op het verhogen van de frequenties op lijndiensten naar de belangrijkste stedenbestemmingen. Transavia.com gaat zich vervolgens minder richten op chartervluchten en biedt met het nieuwe netwerkschema zowel de stedentripper als de zakelijke reiziger meer keus en flexibiliteit.
Vanaf Amsterdam Airport Schiphol worden Alicante, Barcelona en Malaga nu twee of zelfs drie maal per dag aangevlogen. Naar Pisa en Napels worden er naast de al bestaande dagelijkse vluchten ook extra vluchten op een dag bijgezet. De lijndienst naar Thessaloniki zal wegens succes al in februari worden opgestart en wordt uitgebreid naar 6x per week.
Berlijn
Nieuw vanaf Rotterdam The Hague Airport (RTHA) is de populaire stedenbestemming Berlijn die 6x per week wordt aangevlogen, een aantrekkelijke stad voor zowel de stedentripper als de zakelijke reiziger. Daarnaast worden er vanaf RTHA op Barcelona, Malaga en Faro naast de dagelijkse vluchten extra vluchten per dag bijgezet. Op Budapest, Madrid en Wenen wordt de frequentie verhoogd naar
6x per week of dagelijks.
Eindhoven Airport
Vanaf Eindhoven Airport vliegt transavia.com naar Barcelona naast de dagelijkse vluchten nog drie maal in de week een extra vlucht. Naar Kopenhagen, Lissabon, Nice, Istanbul en Valencia wordt de frequentie van vluchten opgevoerd naar 6x per week of dagelijks. De lijndienst naar de bestemming Athene wordt al in februari opgestart.
Thuisbasis
Om de veranderingen in het netwerk mogelijk te maken en de frequenties per stedenbestemming te verhogen, heeft transavia.com er voor gekozen om bestemmingen te concentreren op een enkele thuisbasis in plaats van in te zetten op routes vanaf meerdere thuisbases.
Meer lijndiensten
Mattijs ten Brink, algemeen directeur transavia.com: “Met het verhogen van de frequenties op lijndiensten naar de stedenbestemmingen richten we ons netwerk in voor zowel de vrijetijdsreiziger en stedentripper, als de zakelijke reiziger. Met de dagelijkse vluchten op bijna alle lijndienstbestemmingen vergroten we de keus en de flexibiliteit voor de passagiers en maken we ons stedenproduct nog aantrekkelijker. We zorgen voor een vlekkeloze reisbeleving met een makkelijk proces waarbij we alle relevante informatie digitaal aanbieden, zodat deze altijd en overal beschikbaar is voor de passagier. Het enthousiasme en de professionaliteit van ons personeel biedt de persoonlijke noot. De prijzen blijven scherp en concurrerend.”