Reizigers die vliegen met Transavia, hoeven vanaf vandaag niet meer zelf hun ruimbagage mee te nemen. Zij kunnen gebruikmaken van de Luggo-service, waarbij thuis de bagage wordt ingecheckt, en vervolgens tot in het vliegtuig wordt geladen. 

Door thuis de ruimbagage in te checken, vermijden reizigers de wachtrijen in de vertrekhal. Luggo introduceerde deze kofferservice eerder al met Corendon en komt nu met deze nieuwe samenwerking met Transavia. Via transavia.luggo.nl kan elke Transavia-reiziger de Luggo bagageservice boeken.

Veilig en gemakkelijk
Raoul Nijlhof, CEO van Luggage Care, het bedrijf achter het platform Luggo: “Reizigers willen veiliger en makkelijker reizen. Bagageafhandeling moet en kan anno 2021 veel makkelijker en comfortabeler. Het komt tegemoet aan de wens van de reiziger en past in een tijd waarin we te maken hebben met een wereldwijde COVID-pandemie. Reizen met het vliegtuig, en met name het incheckproces voor bagage, wordt vaak als stressvol ervaren. De opluchting die men voelt ná het inchecken op de luchthaven brengen we met Luggo naar de voordeur van reizigers. Passagiers kunnen met een ontspannen gevoel richting het vliegveld. We zijn blij dat naast Corendon nu ook Transavia deze service mogelijk maakt voor haar passagiers.”

De Luggo koerier komt thuis aan de deur, scant de boarding pass, controleert de betreffende bagage items, en checkt samen met de passagier de bagage in. Het incheckproces vindt plaats via smartphone en is veilig en gebruiksvriendelijk. Prijzen beginnen vanaf 35 eurp voor twee koffers.