Afgelopen weekend vond de jaarlijkse Travel Counsellors Conferentie plaats in Den Haag. Een speciale editie, want het bedrijf viert dit jaar haar tiende verjaardag. Drie dagen staan in het teken van de slogan “Be inspired”. Presentaties door gastsprekers, workshops en een leveranciersbeurs zullen voor de ruim 150 Travel Counsellors voor een dosis inspiratie moeten zorgen.

Dat Travel Counsellors in Nederland enorme groei heeft doorgemaakt in de afgelopen tien jaar is duidelijk. “Onze eerste conferentie vond plaats in een personeelszaaltje van Vroom & Dreesman en bestond uit een middag, nu zitten we in het Hilton Hotel met een driedaags vullend programma”, aldus Fred van Eijk (General Manager). “Het voelt echt als een verjaardag. We hebben veel contact met de Travel Counsellors en het gaat ons aan het hart. We hebben een enorme ambitie en willen de beste zijn”. Om deze reden wordt ook zevenvoudig wereldkampioen allround schaatsen Sven Kramer als voorbeeld gezien: ‘het is not done als iemand anders beter is’

Daarnaast spraken Steve Byrne (CEO), Malcom Hingley (Sales Director) en Matt Cowell (Head of Global Marketing) de zaal toe. Anne-Marie van Leggelo, directeur van Het Etiquette Bureau, gaf de Travel Counsellors tips mee hoe zij zich zo goed mogelijk kunnen presenteren ten opzichte van hun klanten.

Tijdens het gala-diner op zaterdagavond werden er diverse awards uitgereikt. Evelien Sakko – van der Kraats nam de prijs in ontvangst voor beste nieuwe Travel Counsellor, Peter Wallace de award voor beste Travel Counsellor België. De hoogste omzet werd behaald door Chris Hendriks en Jean-Paul Roels scoorde het hoogst op klanttevredenheid. Als beste leverancier viel Untamed Travelling in de prijzen en het Bucuti & Tara Beach Resort Aruba ging met de award voor Travel Counsellors Preferred Hotel naar huis.