Travelport, het e-commerce platform met distributie-, technologie- en betalingsoplossingen voor de reis- en toerismebranche, maakt een nieuwe wereldwijde merkvisie en strategie bekend. De nieuwe visie is bedoeld om de positie van Travelport in de internationale reisindustrie beter te beschrijven. Met de nieuwe visie sluit Travelport aan bij de investeringen die de laatste jaren zijn gedaan en kijkt de organisatie verder dan de traditionele GDS-terminologie.

De nieuwe visie is ontwikkeld om beter aan te sluiten bij hetgeen Travelport in de huidige reisindustrie te bieden heeft, vergeleken met veertig jaar geleden toen de organisatie werd opgericht door luchtvaartmaatschappijen en de focus alleen op transactieprocessen lag. De nieuwe visie representeert deze evolutie en laat klanten zien hoe de reisindustrie opnieuw gedefinieerd wordt.

Gordon Wilson, President en CEO van Travelport: “We hebben de afgelopen jaren duidelijk onze kracht laten zien in onze business. Zowel de manier waarop we de content van onze leveranciers verwerken als de manier waarop deze voor onze reisagenten toegankelijk en boekbaar is, heeft een grote evolutie doorgemaakt. We onderscheiden ons van andere bedrijven doordat we sterk focussen op de investering in en de ontwikkeling van onze organisatie om zo tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van de reisindustrie. We willen dit graag duidelijker overbrengen met een nieuwe, actuele merkpropositie die duidelijk vertelt waar de organisatie voor staat. Voor onze medewerkers en klanten vatten we dit samen als de herdefiniëring van de reisindustrie. We kijken ernaar uit om deze visie in de praktijk te brengen en onze klanten te helpen bij hun groei in de komende maanden en jaren.”