Evelien van Zutphen (TUI Oldenzaal) wilde – na maanden van corona-ellende – samen met haar team een positieve maatschappelijke bijdrage leveren waarmee ze ook weer meer mensen in de winkel kreeg en koos voor een actie voor Voedselbank. En met succes, want veel TUI-winkels volgden haar voorbeeld.
Waarom de Voedselbank?
Evelien: “We schrokken van het feit dat er in Nederland meer dan één miljoen mensen onder de armoedegrens leven en aangewezen zijn op de Voedselbank. Wij zijn natuurlijk altijd bezig met vakanties en mooie reizen samenstellen, maar het is eigenlijk helemaal niet vanzelfsprekend dat iemand überhaupt op vakantie kan, of zelfs de wekelijkse boodschappen kan betalen. Door corona heeft de Voedselbank veel minder aanvoer van producten, omdat veel boodschappen online worden besteld. Dus toen een collega ons op het initiatief wees om producten voor de Voedselbank in te zamelen, hoefden we niet lang na te denken. Binnen een dag hadden we de actie uitgewerkt en opgezet.”
Lees meer én de reacties van Voedselbanken Nederland en Suzanne Goossen (Head of Retail TUI Nederland) in TravelPro 52.