Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications is door het Turks Nationaal verkeersbureau gekozen om vanaf maart de public relations op de Nederlandse markt te verzorgen. Naast aandacht voor strandvakanties zal het communicatiebureau zich ook richten op andere aspecten waaronder kunst en cultuur, grote evenementen, wintersport, gastronomie en actief Turkije. Ook Istanbul als stedentripbestemming is een van de promotionele speerpunten. Istanbul is een van de 24 steden die participeren op de European City Breaks Press Event die het PR-bureau op dinsdag 4 april in Amsterdam organiseert. “In de wetenschap dat toerisme verbroedert, pakken wij de handschoen op om deze prachtige en veelzijdige vakantiebestemming positief onder de aandacht te brengen van de Nederlandse vakantieganger”, aldus Marcel Baltus van Baltus Communications.
In 2016 ontving Turkije 906.333 Nederlandse toeristen en staat hiermee op de vierde plaats in de Europese ranking na Duitsland, Engeland en Bulgarije. Het totaal aantal buitenlandse toeristen bedroeg afgelopen jaar ruim 23 miljoen, die meer dan 15 miljard US dollar uitgaven. Toerisme is van wezenlijk belang voor Turkije, 600.000 Turken zijn werkzaam in de reissector en indirect groeit dat aantal uit naar ruim 2,2 miljoen, volgens cijfers van de World Travel and Tourism Council. Ook voor veel reisorganisaties in Nederland is de bestemming een belangrijke inkomstenbron. “Een extra reden om onze schouders eronder te zetten”, stelt Baltus.
Foto: Aygen Senem Arslan – interim counsellor van het verkeersbureau en Marcel Baltus van Baltus Communications.