Vakbond De Unie houdt momenteel een enquête onder oud-medewerkers van Oad Reizen. Daarin vraagt het hoe men de dienstverlening van de vakbond heeft ervaren na het faillissement van de touroperator uit Holten en wil het erachter komen waar iedereen terecht is gekomen. Han ter Halle, cao-onderhandelaar bij De Unie, laat TravelPro tevens weten iets te willen organiseren met de groep medewerkers die bij D-reizen terecht is gekomen. ‘‘Het is voor ons belangrijk om te weten hoe het gaat met deze groep, of ze tevreden zijn met de geboden mogelijkheden en hoe het zit met de arbeidsvoorwaarden.’’ Will van den Hoogen, directeur D-reizen, laat TravelPro weten niet op de hoogte te zijn van de enquête. ‘‘Ik vind het prima dat er een enquête wordt gehouden. Volgens mij is alles goed geregeld bij D-reizen.’’ D-reizen nam vrij snel na het faillissement van Oad Reizen 77 kantoren Globe Reisburo’s over waarmee het ongeveer 250 arbeidsplaatsen heeft veiliggesteld. De voormalige Globe Reisburo’s gaan verder onder de naam D-reizen, waarmee het aantal D-reizen Vakantiewinkels op een totaal van 270 komt.
3 reacties
Hallo Odilia, om de redenen die jij nu noemt zijn drie exGlobe medewerkers uit Borne bij mij in dienst getreden. Klanten zijn trouw aan deze medewerkers. Nu durft D Reizen zelfs te beweren dat zij het klantenbestand hebben gejat. Hoe durven ze. D Reizen, mijn nieuwe medewerkers zijn zo goed dat de klanten ze zelf weten te vinden. Velen zijn al meer dan twintig jaar klant van de medewerkers en zijn geen klant van een bedrijfsnaam. Gelukkig begrijpen ze dat bij D Reizen niet. We krijgen van oud Globe klanten bossen bloemen en dozen chocolades omdat ze zo blij zijn dat ik ze aangenomen heb. De nieuwe medewerkers en klanten zijn erg blij en tevreden bij ons. Juan Vazquez, franchisenemer VakantieXperts te Borne. 🙂
Tevreden is een groot woord! Mijn succesteam bestaat niet meer, mijn mensen zijn ontslagen of deels aangenomen onder andere voorwaarden en een tijdelijk contract. Sommigen moeten ineens in een heel andere plaats gaan werken en dan gaan reizen terwijl je opgebouwde klantenkring wordt achter gelaten. Een superwinkel wordt ontmanteld en klanten zijn in verwarring. Ik kies voor een baan bij VakantieXperts, als het toch moet, dan maar gelijk anders op een plek waar ik misschien nieuw vertrouwen kan vinden. Bij D-Reizen kan dat gezien hoe een en ander is gegaan, nooit lukken. Na 42 jaar is dit wel een harde dobber, dat zal duidelijk zijn. Ik zeg… Bedankt fam. Ter Haar voor de ramp die jullie onnodig hebben aangericht.
Odilia van Uffelen ex-winkelmanager Globe Naaldwijk
Wat gebeurd er op 1.4.2014 als de contracten aflopen?