Na een intensieve tender aan het begin van dit jaar heeft Visit Wales, officiële overheidsinstantie voor de toeristische ontwikkeling van Wales, Aviareps Tourism aangewezen als partner voor public relations in de belangrijkste markten binnen het Europese continent. Daarnaast is Aviareps Tourism in Duitsland ook verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten richting de reisbranche.
Eirlys Thomas, hoofd Marketing Networks bij Visit Wales en tevens voorzitter van het tendercomité, geeft aan dat Aviareps Tourism de Europese vertegenwoordiging naar een nieuw niveau tilt. Zij ligt toe: “Na onze langdurige en succesvolle samenwerking met Aviareps in Nederland, kiezen wij bewust voor één loket in Europa. Op deze manier benutten we de synergie tussen de verschillende markten en benutten waar nodig het volledige netwerk van Aviareps. Binnen de bedrijfsstructuur waarborgt Aviareps alle PR-activiteiten, ook wanneer het nieuws betreft van buiten de toeristische sector.” Thomas onderstreept de grote waarde van de PR-bureaus waarmee Visit Wales werkte tijdens de afgelopen jaren. “Dit is geen kwestie van goed of slecht, maar onze keuze is direct gebaseerd op de veranderende marktsituatie en de daaraan gekoppelde vereisten”, aldus Thomas.
Solide samenwerking
Harry Betist, International Director of Tourism bij Aviareps, omschrijft de relatie tussen Visit Wales en Aviareps Tourism als een voorbeeld van een succesvolle partnership. Harry Betist: “We kijken terug op een zeer intensieve samenwerking van zeven jaar op de Nederlandse markt. Nederland is een belangrijke bronmarkt voor Wales. Wij hebben een persoonlijke band met Wales en met onze collega’s daar, we begrijpen de manier van denken van Visit Wales, het belang van regionale accenten en samenwerking met de locale private sector. Dat maakt ons een solide partner.”