VisitBritain wil filmtoerisme stimuleren met 007VisitBritain is vrijdag jl. (Wereld-James-Bond-dag) begonnen met de allergrootste campagne ooit om het filmtoerisme te bevorderen. De campagne is opgezet rond de film SKYFALL™, het 23e James Bond-avontuur, die dit najaar wereldwijd in de bioscopen in première gaat. De grootschalige marketingcampagne in 21 landen is erop gericht om 007-fans te stimuleren om voor hun volgende vakantie te kiezen voor Groot-Brittannië, de thuisbasis van Bond. Daartoe zal het nationale toeristenbureau een hele reeks uitingen rond de slogan “Bond is GREAT Britain” inzetten.

Samenvallend met de viering van het 50-jarig bestaan van 007 lanceert VisitBritain online een SKYFALL-competitie: Agent UK, waarmee gebruik wordt gemaakt van het grote aantal ‘followers’ dat het Brits toeristenbureau momenteel op social media heeft. De deelnemers gaan online vijf missies in het hele Verenigd Koninkrijk aan, die hen uiteindelijk moeten leiden naar de schuilplek van een foute agent. De gelukkige winnaar vliegt gratis naar het Verenigd Koninkrijk met British Airways, en wordt daar onthaald met een luxe verblijf.

Rond de première van SKYFALL zal er in alle 21 landen waarin VisitBritain vertegenwoordigd is ook een sweepstakecompetitie worden gehouden. De winnaars gaan naar het Verenigd Koninkrijk, waar ze “als Bond kunnen leven”, met onder meer een persoonlijke rondleiding achter de schermen in het hoofdkwartier van Aston Martin en een masterclass om de perfecte martini te leren maken. De gasten verblijven drie nachten in het Radisson Blu Edwardian Hotel in Londen. Een audiovisueel onderdeel van de campagne is de film tourism ad, waarin wordt ingespeeld op de spannende avonturen van 007. Dit spotje zal worden getoond in bioscopen in de belangrijkste buitenlandse markten, zoals Australië, Brazilië, Duitsland en de VS.