Op woensdag 15 februari jl heeft Marjolein Westerterp (MW media) in Kasteel Engelenburg (Brummen) het eerste exemplaar van het magazine OOG VOOR ZUID-AFRIKA feestelijk overhandigd aan de leden van het Zuid-Afrikaanse koor het Khayelitsha United Mambazo Choir.

OOG VOOR ZUID-AFRIKA is het eerste publiekstijdschrift en magbook over Zuid-Afrika. Tevens gaf de hoofdredacteur het startsein voor de website www.oogvoorzuid-afrika.com. Virtueel maak je op dit platform onder andere kennis met de acht projecten die de redactie enthousiast volgt. De vorderingen van deze projecten en een kennismaking met hun ambassadeurs staan op de website en worden steeds bijgewerkt en aangevuld met tweets @OogvoorZuidAfrika..

Week van duurzaam toerisme
De lancering van OOG VOOR ZUID-AFRIKA in de maand februari is geen toeval. Februari is een historische maand voor de bevolking van Zuid-Afrika. Dit jaar is het 22 jaar geleden dat Nelson Mandela zijn vrijheid herwon en de Apartheid werd afgeschaft. Hierdoor werd de weg naar democratie en het nieuwe Zuid-Afrika, het Zuid-Afrika van nu, vrij gegeven.
Daarnaast is het deze week wereldwijd ‘Responsible Tourism Week’. Zuid-Afrika speelt in deze beweging een belangrijke rol.
Ook het team OOG VOOR ZUID-AFRIKA heeft oog voor toekomstgericht toerisme. Tien procent van de netto opbrengst van tijdschrift en magbook wordt geïnvesteerd een aantal projecten in Zuid-Afrika. Volg ze op www.oogvoorzuid-afrika.com

Mensen verbinden en kijken naar de toekomst
Het tijdschrift en het magbook OOG VOOR ZUID-AFRIKA, legt de verbinding tussen Nederland en Zuid-Afrika. Het zorgt ervoor dat je met een voorsprong aan kennis, informatie en liefde het land kunt ontdekken. Jaarlijks kiezen meer dan 120.000 Nederlanders voor vakantie naar dit veelzijdige land. Tot op heden was er voor het Nederlandse taalgebied geen publieksmagazine over deze bestemming.