Vanochtend om negen uur werden verschillende journalisten verwelkomt door Jean-Marc Silva (General Manager, France Montagnes), Fabienne Javault (Directeur, Atout France) en Karin Jurgens (Pers- en social media attaché, Atout France). De genodigden kregen in de Kookfabriek in Amsterdam verschillende Franse wintersportgebieden voorgeschoteld tijdens de speeddating sessies. In de presentatie die voorafging werd al duidelijk dat Frankrijk steeds populairder wordt als wintersportbestemming.
Afgelopen wintersportseizoen kozen 165.000 Nederlanders voor de Franse bergen. Hierdoor steeg het marktaandeel van Frankrijk tot 17%. Uit de presentatie blijkt ook dat Nederlanders het goed vertoeven vinden tijdens de winter in Frankrijk en beoordelen het land met een 8.4. Daarnaast verblijft 80% van de Nederlandse toeristen zeven tot tien nachten, meer dan het gemiddelde voor een wintersportvakantie.
TravelPro sprak met Jean-Marc Silva en Karin Jurgens die uitleg gaven waarom Frankrijk steeds populairder wordt.“Tegenwoordig willen mensen meer dan alleen skiën. Wij bieden veel meer activiteiten, zowel op als buiten de piste. Denk aan honden sleeën, sneeuwschoenwandelen, paragliden, ijsduiken, helikoptervluchten, yoga, en nog veel meer. Hierdoor zijn we veel toegankelijker voor elk type toerist”, aldus Jean-Marc.
De rest van het interview en meer informatie over het Franse wintersportgebied lees je in TravelPro nummer 37!