De delegatie bestond uit vertegenwoordigers van de Korea Tourism Organisation (KTO) de regio Gyeongsangbuk-do, high-end luchtvaartmaatschappij Korean Air en incoming agent US Travel die in samenwerking met Marketing en PR-bureau Aviareps een avond voor reisagenten en touroperators organiseerde in het Radisson Blu op Schiphol.
“Nederland en Zuid-Korea hebben al jarenlang een goede handelsrelatie en de zakelijke reiswereld weet het bruisende Seoul dan ook goed te vinden. We hopen echter dat toeristen ook komen ontdekken hoe bijzonder veelzijdig het land is”, aldus Lati fa Ait Sidi Hammou van KTO. “Zuid-Korea heeft diverse nationale parken en kun je een bezoek brengen aan lokale dorpjes waar je kan overnachten in een Hanok, een traditionele woning. Ook kun vind je er prachtige tempels en kun je in retraite bij de monniken die daar tot op de dag van vandaag het Boeddhisme bestuderen. Tevens kun je in Zuid-Korea terecht voor een prachtige hike-tocht op het vulkanische eiland Jejudo. Dit eiland staat onder meer bekend om de duikende vrouwen. Zij duiken naar ongeveer 20 meter diepte zonder enkele duikapparatuur om vis te vangen. Ten slotte zijn er gedurende het hele jaar grote internationale festivals.
De afgelopen jaren is de intresse in de bestemming langzaam toegenomen, maar dat is sinds maart enigszins gestagneerd vanwege de nieuwsberichten uit de regio. “Die dreiging tussen Noord- en Zuid-Korea bestaat echter al veertig jaar en tot een oorlog gaat het echt niet komen”, aldus Donghee Cho, Sales manager van Korean Air. “Nederlandse reizigers kunnen dan ook met een gerust hart ons land bezoeken, waartoe is ze van harte uitnodig.”