Naar aanleiding van de blog ‘Niet zo lekker man’ van Tom van Apeldoorn (hoofdredacteur TravelPro), waarin hij Thomas Cook uitnodigde om te reageren op de onvrede die er onder reisagenten is over het aantal b2c-acties van de touroperator, ontving TravelPro de volgende mededing;
Beste Tom,
Dank voor de uitnodiging, maar Thomas Cook maakt geen gebruik van het voorstel om via TravelPro reisagenten gerust te stellen. Onze communicatie met de reisagenten verloopt nooit via de media.
Met vriendelijke groet,
Hanita van der Meer
PR & Communicatie Specialist
Woordvoerder
Van Apeldoorn laat desgevraagd in een reactie weten: ‘‘Heel erg jammer dat Thomas Cook achter de struiken blijft zitten en anno 2014 nog PR bedrijft die vooroorlogs aandoet. Op deze manier lijkt het alleen maar dat men iets te verbergen heeft. Maar ja, iedereen maakt zijn eigen keuzes en dus moeten wij veel lezers teleurstellen die graag hadden gelezen hoe Thomas Cook de onvrede onder reisagenten denkt op te lossen’’.
4 reacties
Een achterhaalde discussie met een vooroorlogse reactie. Wanneer gaat de traditionele reisbranche eens vóóruit kijken?…
Dit is de enige juiste reactie van Hanita, een discussie voeren via de media met partners is niet de juiste manier. Dit heeft niets met ‘vooroorlogs’ te maken. Wat wel vooroorlogs is, is een reisagent die zich afhankelijk opstelt tegenover een touroperator.
Uit het antwoord van hanita blijkt dat ze de discussie niet aan durven omdat de reisagenten gelijk hebben. Neckermann en hi bieden hun producten nog steeds aan via de kortingsites. En dat sommige kantoren die een korting site hebben ook nog winnaar van hun provincie kunnen worden geeft aan hoe ver we zijn weg afgezakt met de totale reisbranche…
Misschien willen TUI en Corendon wel reageren, die hebben er ook genoeg…