Klanten van Sunweb Group kunnen vanaf aanstaande woensdag hun zonvakantie kosteloos omboeken tot twee weken voor vertrek. De vakantie kan hiermee verplaatst worden naar een later moment dit jaar of zelfs volgend jaar. De reisorganisatie zegt op deze manier de onzekerheid weg te nemen bij klanten die een reis op de planning hebben staan, maar zich niet comfortabel voelen om te reizen wegens het coronavirus.
De mogelijkheid tot flexibel omboeken geldt voor alle geboekte zonvakanties die nog niet geannuleerd zijn en alle toekomstige boekingen. De maatregel geldt voor alle zonvakanties van de merken Sunweb, Eliza was here, Primavera en Gogo binnen Sunweb Group. Vooralsnog kunnen klanten tot 31 augustus gebruik maken van de optie. Mogelijk wordt deze duur binnenkort verlengd tot later dit jaar. Klanten kunnen voor hun nieuwe reis kiezen uit het volledige aanbod dat momenteel online staat, dus ook winterzonvakanties en zelfs vakanties voor het voorjaar en de zomer van 2021 die vanaf nu geleidelijk aan beschikbaar worden. Klanten kunnen vanaf aanstaande woensdag op de website van Sunweb, Eliza was here, Primavera en Gogo een formulier invullen, waarna persoonlijk met hen contact wordt opgenomen om een nieuwe reis naar wens te boeken.
Onzekerheid wegnemen bij reizigers
Mattijs ten Brink, CEO bij Sunweb Group, vertelt: “Een vakantie moet iets zijn om naar uit te kijken. De voorpret is onderdeel van het vakantiegevoel. Veel klanten willen hun reis liever uitstellen, omdat de situatie met het coronavirus elke dag verandert. Het doel is om deze reizigers gerust te stellen en flexibiliteit te creëren. Door hen de mogelijkheid te geven om kosteloos om te boeken, kunnen zij hun zonvakantie verplaatsen naar een beter moment.”
Prijsgarantie voor coronavouchers
Eerder deze maand introduceerde de reisorganisatie al een prijsgarantie voor klanten die een coronavoucher hebben ontvangen omdat hun reis geannuleerd werd wegens het coronavirus én voor klanten waarvan Sunweb Group in de komende periode hun vakantie moet annuleren. Deze getroffen vakantiegangers kunnen met hun voucher binnen één jaar precies dezelfde reis voor dezelfde prijs boeken. Ook wanneer hotels of vluchten straks duurder blijken, garandeert Sunweb Group de tarieven die het in eerste instantie voor haar reizigers hanteerde. Hiermee biedt de reisorganisatie ook zekerheid aan haar klanten.
Restbetaling slechts twee weken voor vertrek
Wie ervoor kiest om een huidige boeking te laten staan, diende normaal gesproken zes weken voor vertrek de laatste betaling te voldoen. Om klanten tegemoet te komen, besloot Sunweb Group in maart al om de termijn van de restbetaling aan te passen van zes weken naar twee weken voor vertrek. Hierdoor is de kans groter dat de klant maar een deel van de reissom heeft moeten betalen, als de reis toch geannuleerd moet worden. Het reeds betaalde bedrag krijgt de klant als tegoed in de vorm van een coronavoucher.
9 reacties
Helaas op de site van sunweb niet te vinden.
https://www.sunweb.nl/vakantie/flexibel-omruilen, staat op hun website. Zelf zojuist een verzoek ingediend.
Hallo Erik,
Klopt ook wij kregen vandaag de mail van Sunweb mbt stoel reservering. Ik vind het een het niet correct van Sunweb dat ze deze mail sturen maar wel in deze mail zetten bij vragen moet u bij Transavia zijn.
Kom Sunweb ook jullie weten nu al dat de reizen naar Griekenland niet door gaan. Stuur een vouyer voor de aanbetaling daar kan ik mee leven maar last niet het gehele bedrag betalen en dan na ontvangst annuleren. Verder en dat weten jullie ook dat de SGR tot 1 Juni garant staat dus risico is voor de klant als jullie falliet gaan.
Top geregeld
Gewoon centjes terug overal vanaf doe niet zo moeilijk
Fantastisch! Hopelijk volgt Corendon jullie voorbeeld, want inderdaad, er is nu geen voorpret alleen maar angst…
Corendon verkoopt gewoon reizen vanaf 26 juni naar Griekenland terwijl de hele wereld weet dat Griekenland (en dan nog niet eens alle eilanden) pas op 1 juli opengaat. Hoezo de klant een voucher in de maag splitsen. Ik was een fan van Corendon maar sinds dhr vd Heijden z’n mobd open doet en er alleen maar onzin en oplichting iotkomt met zelfs aanbeveling voor reizen die zogenaamd veilig zijn maar je evengoed de dood in kunnen jagen ben ik klaar met Corendon.
@HJ van der Weide ik ben het volledig met u eens. Ik was ook fan van Corendon, maar daar is niets meer van over.
Ik wil niet op vakantie deze zomer, lijkt me ook volkomen logisch, maar Corendon verplicht zijn klanten gewoon te gaan (als het dan weer mag) en hoe dan ook alles te betalen. Nou mij niet gezien. Dan maar zelf annuleren en helaas mijn aanbetaling kwijt. En dus nooit meer bij Corendon boeken…
Sunweb reizigers die losse vliegtickets hebben geboekt worden hiervan uitgesloten. Sterker nog voor vluchten die na 3 juni plaatsvinden en waarvan nu al 100 % vaststaat dat deze niet eens uitgevoerd mogen worden, stuurt Sunweb nog gewoon bericht over stoelreservering. Tegen extra bijbetaling zodat de schade voor de reizigers straks nog groter wordt. Op zijn zachtst gezegd is dit verwijtbaar handelen en je eigen klanten niet serieus nemen.